Appels voor het verlagen van het cholesterolgehalte

Appels voor het verlagen van het cholesterolgehalte

Wist je dat het eten van 2 appels per dag je cholesterolgehalte al met tien procent kan verlagen?

Bovendien verbeteren het appelzuur en wijnsteenzuur in de appels je spijsvertering. Het drinken van 2 glazen appelsap of granaatappelsap heeft hetzelfde gunstige effect.

Net zo gezond als appels zijn druiven en bessen.

Minder roken is geen alternatief voor stoppen...

Minder roken is geen alternatief voor stoppen...

OF je stopt met roken, OF je rookt stevig door. "Een beetje stoppen" door minder sigaretten te gaan roken is geen optie als je denkt dat je daardoor minder ongezond bezig bent. Deze opzienbarende conclusie is het resultaat van een Noors onderzoek, waarin ontdekt werd dat mensen die minderden met roken evenveel kans hebben om te overlijden aan een dodelijke ziekte als diegenen die gewoon stevig blijven doorroken. Dit onderzoek is uitgevoerd over een periode van twintig jaar en er namen zowel mannen als vrouwen aan deel, in totaal 50.000 personen.

Hopelijk is dit artikeltje een wake-up call en een eye-opener: gewoon helemaal stoppen!

Wist je dat er trouwens zelfs cd's zijn die je helpen om te stoppen met roken?

Rode wijn niet gezond volgens Indische wetenschappers

Rode wijn niet gezond volgens Indische wetenschappers

Van alle kanten wordt regelmatig door wetenschappers in de hele wereld betoogd dat rode wijn, mits met mate, goed is voor de gezondheid. Nu komt een aantal Indische medici en wetenschappers met de mededeling dat al die berichten onzin zijn en dat rode wijn niets positiefs bijdraagt aan de gezondheid.

Opmerkelijk, want de ervaring met wijn is in India nog altijd zeer beperkt met een wijnconsumptie van slechts 5.400.000 flessen per jaar op een bevolking van circa 1,1 miljard mensen, ofwel 0,005 fles per hoofd van de bevolking per jaar. In Frankrijk is dat 62 flessen per jaar.

Tips voor de beginnende fitnesser

Tips voor de beginnende fitnesser

Als je de volgende regels in acht houdt, beweeg je veilig en efficiënt.

  • Begin niet meteen te snel en span je niet meteen teveel in. De kans dat je het niet volhoudt is groot en je bent gevoeliger voor blessures.
  • Zorg dat je jezelf ontspannen voelt, en dat het leuk blijft.
  • Oefen op een comfortabel niveau en bouw je training dan geleidelijk aan op.
  • Breng regelmaat in je training: Noteer je trainingsdagen en -uren in je agenda. Op die manier maak je afspraak met jezelf. Doe dit regelmatig en: succes verzekerd!
  • Realiseer je ook dat een nieuwe gewoonte aanleren, zoals fitnessen, minstens drie maanden duurt.
Is koffie om wakker te worden gezond?

Is koffie om wakker te worden gezond?

Koffie is in ieder geval geen gezonde drank. Het heeft een negatieve invloed zowel ter hoogte van de maag, de darmen en het hart. De aanwezige cafeine zal er echter wel voor zorgen dat u lekker wakker wordt.

Probeer eventjes de koffie weg te laten en 's morgens op uw nuchtere maag een vers fruitsap (zonder toegevoegde suikers) of een stuk vers fruit te eten (vooral Vitamine C rijk fruit zoals citrusvruchten of kiwi).

Neem dan 20 minuten later een degelijk maar niet te zwaar ontbijt. Probeer hiervoor ook uw tijd te nemen. Het is belangrijk de dag niet op een haastige manier te starten. Geef dan bovendien de voorkeur aan thee als drank en meer bepaald rozenbottelthee dat eveneens stimulerend werkt.

Sporten en bewegen leuk maken

Sporten en bewegen leuk maken

Ga niet bewegen omdat het moet voor je gezondheid. Probeer het te zien als iets leuks en ontspannends. Dat je er strakker van wordt is alleen maar meegenomen.

Bedenk een doel om naartoe te werken. Zo heb je meer slaagkans. Probeer gedisciplineerd te trainen, maar houd het leuk. Als je een keertje echt geen zin hebt, sla dan maar een training over.

Let niet op de prestaties van anderen. Er zullen er altijd zijn die beter, sneller en harder kunnen dan jij. Het gaat om je eigen prestaties en doelen.

Slechte of stinkende adem

Slechte of stinkende adem

Poets niet alleen je tanden maar ook je tong! Hier blijven ook vaak kleine etensresten achter tussen de papillen die voor een onfrisse adem kunnen zorgen. Of gebruik een tongschraper, die te koop is bij een drogist.

Drink 2 tot 3 liter water per dag

Drink 2 tot 3 liter water per dag

Water is essentieel voor het afvoeren van afvalstoffen en allerlei processen in je lichaam. Drink je te weinig water dan zul je ook sneller ophoping van afvalstoffen, hoofdpijn, misselijkheid etc krijgen. Vaak is trek of vermoeidheid ook een gevolg van behoefte aan vocht.

Drink altijd aan het begin van de dag een glas water (ivm nacht zonder vocht) en voor het slapen, ook vochtrijke voeding zoals komkommers, tomaten en appels zijn aanraders. Zorg dat je voor 12 uur 's middags al 1 liter water hebt gedronken.

Vermijd suikers en snelle koolhydraten

Vermijd suikers en snelle koolhydraten

Voor veel mensen zijn suikers en snelle koolhydraten echte dikmakers. Snelle koolhydraten zijn o.a. witbrood, witte rijst, pasta's, frites, gekookte/gebakken aardappelen, vruchtensappen, suikers. Ze zijn nuttig voor sporters die deze suikers verbranden, maar zeer schadelijk voor mensen die weinig beweging krijgen. De aanjagers van overgewicht en suikerziekte.

Eet iedere dag rauwkost voor extra enzymen

Eet iedere dag rauwkost voor extra enzymen

Je lichaam heeft enzymen nodig voor allerlei processen, als je ouder wordt nemen deze af en zul je dus meer uit je voeding moeten halen. In bewerkte / verhitte voeding zijn de enzymen verdwenen dus is het noodzaak op zoek te gaan naar rauwkost. Eet dus elke dag een portie rauwkost (wortel, ui, sla, radijs, tomaat etc).

Hele goede bronnen zijn kiemen zoals alfalfa, tauge, preischeuten.

Wij maken gebruik van cookies om onze website beter op uw wensen af te kunnen stemmen. Klik hier voor meer informatie over onze cookies.