Stimulans om te sporten

Stimulans om te sporten

Heb jij er ook zo'n moeite mee om iedere keer uit je werk thuis te komen, je tas in te moeten pakken en jezelf weer naar die sportschool toe te moeten slepen? Het is simpelweg niet makkelijk om gedisciplineerd te blijven. Hieronder kun je wat tips en trucs lezen waardoor je weer gestructureerd naar de sportschool kunt gaan.
Want wie mooi wil zijn, moet discipline hebben! Of simpelweg een paar handige weetjes;)

» Lees verder

Wat is de juiste hardlooptechniek?

Wat is de juiste hardlooptechniek?

Helaas ligt bij hardlopen de aandacht vaak op de afstanden en snelheden, aan de looptechniek wordt doorgaans geen aandacht besteed. Een verkeerde looptechniek kan ervoor zorgen dat je gewrichten overmatig worden belast. Hierdoor kunnen blessures ontstaan aan je spieren en botten. Lees daarom de hieronder een aantal tips met betrekking tot je hardlooptechniek…

» Lees verder

Belangrijke missers tijdens het fitnessen

Belangrijke missers tijdens het fitnessen

Ben jij al een tijdje aan het fitnessen en merk je nog steeds geen resultaat? Het zou kunnen dat je de oefeningen dan niet goed uitvoert. Wij hebben 4 fitness-missers voor je op een rijtje gezet.

» Lees verder

Minder buikvet? Start dan met duurtrainingen

Minder buikvet? Start dan met duurtrainingen

Er bestaat altijd een strijd tussen bodybuilders en duursporters. De bodybuilders vinden dat krachttraining belangrijker is dan duurtraining. Maar de duursporters zijn van mening dat cardio training beter voor je is dan krachttraining. Toch is geen van deze stellingen waar of onwaar. Het belangrijkste tijdens het trainen is je doel. Wil je vet verbranden, je conditie verbeteren, sterker worden of afvallen? Dit kunnen allemaal doelen zijn tijdens een training.

» Lees verder

Thuis fitnessen

Thuis fitnessen

Bekend verschijnsel: wel aan sport willen doen, maar absoluut geen zin hebben om hiervoor naar een sportschool te gaan. Zelfs geen zin hebben om hiervoor naar buiten te gaan.
Tja... zelfs dan zijn er mogelijkheden te over... dus vanaf nu is geen enkel excuus meer goed genoeg om niet te hoeven fitnessen. Je kunt thuis heel simpel zelf aan de slag en je kunt dit net zo goedkoop houden c.q. duur maken als je zelf wilt.

» Lees verder

Nakuur: Nolvadex en Clomid

Nakuur: Nolvadex en Clomid

Het gebruik van anabole steroïden zal er toe leiden dat de lichaamseigen productie van testosteron grotendeels of zelfs geheel stil komt te liggen. Dit wordt veroorzaakt door dat het lichaam een overdosis testosteron waarneemt. Erg vervelend als je stopt met kuren omdat je dan helemaal geen testosteron in je lichaam meer hebt. Het gevolg hiervan is spierafbraak. Je kunt dit voorkomen door een goede nakuur te doen.

» Lees verder

Branched-chain amino acids (BCAA)

Branched-chain amino acids (BCAA)

Om spieren op te bouwen moet er flink getraind worden. Tijdens de training ontstaan er kleine scheurtjes in het spierweefsel. De scheurtjes in het spierweefsel worden in de dagen na de training gerepareerd en sterker gemaakt, dit is de uiteindelijke spiergroei. BCAA’s gaan spierafbraak door intensieve training tegen.

» Lees verder

Dianabol - de grootvader van de anabole steroïden

Dianabol - de grootvader van de anabole steroïden

Rond de jaren ’50 werden in Rusland middelen gebruikt waarmee de spiermassa van de gebruikers enorm toenam. Na een tip van een Russische collega ontwikkelde de Amerikaanse arts John Ziegler dianabol (officiële naam: methandrostenolone). Dianabol zorgt voor een enorme kracht- en massatoename. Het gebruik van dianabol brengt echter wel schadelijke effecten met zich mee. In dit artikel meer over de grootvader van de anabole steroïden.

» Lees verder

De prijs die je betaalt voor niet bewegen

De prijs die je betaalt voor niet bewegen

Van top tot teen wordt ons lichaam door lichaamsbeweging gestimuleerd om optimaal te functioneren. Wanneer je niet actief bent, heeft dit invloed op al je systemen, tot op cellulair niveau toe. Beweging stimuleert de aanmaak van mitochondriën, die ervoor zorgen dat we meer energie in ons lichaam hebben. Als je niet voldoende beweegt, heeft het ook effect op de manier van ouder worden. Het goede nieuws is dat je nooit te oud bent om te beginnen. Zelfs als je ouder bent dan negentig jaar heb je er nog baat bij. Hieronder vind je tien zaken die betrekking hebben op niet bewegen.

» Lees verder

Beenspieren trainen (Quadriceps)

Beenspieren trainen (Quadriceps)

Je ziet het vaak bij krachtsporters: ze hebben een mooi bovenlichaam, maar de benen worden niet meegetraind. Er wordt soms gezegd dat je bovenlichaam harder groeit wanneer je beenspieren traint, omdat de doorbloeding dan beter is. Daarom bespreken we in dit artikel een aantal oefeningen voor de bovenbeenspieren (de quadriceps, ook wel quads genoemd).

» Lees verder

Wij maken gebruik van cookies om onze website beter op uw wensen af te kunnen stemmen. Klik hier voor meer informatie over onze cookies.