Populaire diëten

Populaire diëten

De chocolade lonkt naar je. En die lekkere zak drop kijkt je vanuit het schap wel heel verleidelijk aan. Moedig loop je er aan voorbij, want het dieet gaat dit keer echt lukken. Maar voor welk dieet heb je nu weer gekozen? Vermijd je de gluten of laat je juist de E-nummers links liggen. Er zijn zoveel diëten waar je uit kunt kiezen dat je soms niet meer weet wat voor jou het beste is. Misschien laat jij je wel leiden door je vriendin die zo enthousiast is over een bepaald dieet. Of je leest er zulke goede verhalen over in een tijdschrift. Uiteindelijk draait het maar om één ding: uittesten. Wellicht is één van deze diëten wel de juiste voor jou. Probeer ze uit en je merkt het vanzelf.

Kijk kritisch naar je eigen lichaam

Sta jij ook vaak in de supermarkt te twijfelen wat je nu wel of wat je niet mag eten? De ene keer mag je dit niet eten en de andere keer moet je het juist wel eten. Snap jij het nog? Toch is al die variatie zeker verklaarbaar. Want er is niet maar één dieet die het beste is. Het hangt van je eigen lichaam af wat voor jou werkt. Dat betekent dat je vaak veel moet uitproberen voor je echt succes hebt. En dat kan tot de nodige frustraties leiden. Zeker als je zo fanatiek aan de slag gaat en het eigenlijk niets voor je doet. Daarom is het altijd belangrijk om kritisch te blijven kijken. Vraag je voortdurend af of het dieet echt bij je past en of je verandering merkt.

Een dieet zonder E-nummers

Als fanatiek diëter lees je braaf welke ingrediënten er in de producten zitten. Op de verpakking staan regelmatig verschillende E-nummers vermeld. Toch weten veel mensen niet precies wat het nu is. En dat is eigenlijk vreemd, aangezien veel etenswaren in de supermarkt er vol mee zitten. E-nummers zijn een toevoeging aan het eten dat ervoor zorgt voor dat eten langer houdbaar is en het meer smaak en kleur krijgt. Er bestaan zowel natuurlijke als onnatuurlijke E-nummers. In deze tijd dat gezond en natuurlijk eten steeds belangrijker wordt, zijn kunstmatige toevoegingen taboe. Een dieet waarbij je geen E-nummers eet, is dus eigenlijk een dieet waarbij je een gezonder voedingspatroon probeert. Je valt er niet meteen veel van af, maar een gezonde levensstijl heeft zeker positieve invloed op je lichaam. En op wat langere termijn ga je die kilo's gewoon verliezen.

Een suikervrij dieet

In veel voedsel, zitten suikers. Suikers zijn niet allemaal ongezond, want in groente en fruit zit een natuurlijke variant. Daar is natuurlijk niets mis mee. Maar de verkeerde suikers moet je zien te vermijden. Een lekker stuk chocolade, kan echt niet als je een suikervrij dieet volgt. Toch is je lichaam gewend aan die verkeerde suikers. Als je besluit om ermee te stoppen, moet je lichaam hier in eerste instantie van afkicken. Zo voel je al snel de hoofdpijn opkomen wanneer je suikers uit je eetpatroon schrapt. Dit is normaal en het gaat ook weer over. Want als je volhoudt, krijg je vanzelf meer energie door je suikervrije dieet. Al is het wel lastig om die lekkere snacks te laten staan. Heb je toch het idee dat je lichaam bepaalde stoffen mist? Vul je dieet dan aan met de vitaminen of voedingssupplementen van de Dieetdrogist.

Een lactosevrij dieet

Bij een lactosevrij dieet vermijd je alle zuivel, zoals yoghurt, kaas of ijs. Maar het kan in veel meer producten zitten. Steeds meer mensen zijn allergisch voor lactose. Dit heeft hevige buikpijn tot gevolg, maar ook kun je last krijgen van een onregelmatige stoelgang. Herken jij jezelf hier in? Dan kan het zomaar zijn dat dit komt door de lactose in je eten. Toch is het voor jou misschien lastig om de zuivel uit je leven te bannen. Want het is zo lekker! Je kunt je behoefte opvangend door sojaproducten, zoals sojamelk. Dit is een prima vervanger zonder dat het lactose bevat. Met een lactosevrij dieet voel je je een stuk energieker. En een bijkomend voordeel is, dat je er ook een mooiere huid door krijgt.

Het glutenvrije dieet

Etenswaren zijn tegenwoordig steeds meer bewerkt. Zelfs het brood kun je niet meer vertrouwen. De tarwe uit het supermarktbrood, is niet meer wat het vroeger was. Maar het bevat nog iets wat voor een groeiende groep mensen een probleem is, namelijk gluten. Als je een glutenvrij dieet wilt, moet je goed de ingrediënten lezen. Want gluten zitten niet alleen in brood, maar bijvoorbeeld ook in pasta of bepaalde sausjes. Gluten hebben de nodige bijwerkingen. Zo kun je er hoofdpijn van krijgen of je er extreem vermoeid door voelen. Het is goed opletten, maar gluten zijn wel degelijk te vermijden. Kijk maar eens in het glutenvrije schap van de supermarkt. Of kies voor één van de glutenvrije maaltijdvervangers van de Dieetdrogist.

 

 

 

 

Toegevoegd op: 08-05-2014 | Categorie: Voeding | Printversie

Reacties op dit artikel

Jopie Boon schreef:

Gewoon goed uien eten schijt je eigen lekker leeg het beste dieet

# 07/04/2016

Wihelmina tuinboon schreef:

Het beste dieet is gewoon uien met paneermeel in satésaus ga je goed van naar de plee

# 06/04/2016

Reactie toevoegen

Geef de uitkomst van de onderstaande som:

(in cijfers)

Wij maken gebruik van cookies om onze website beter op uw wensen af te kunnen stemmen. Klik hier voor meer informatie over onze cookies.